Lue tuhti tietopaketti tulevaisuuden asumisesta ja kiinteistöistä

Tekninen kiinteistöhuolto

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Sanonta pätee myös kiinteistöhuollossa, jossa suunnittelu ja ennakointi on tärkeä osa arjen tekemistä. Meidän mielestämme laadun tae on lupauksemme sinulle: havaitsemme, hoidamme ja huolehdimme.

Lue Helsingin Sanomien välissä julkaistu tuhti paketti asiaa kiinteistöihin liittyen, löydät sivuilta meidätkin! Julkaisussa on kattavasti näkökulmia niin asumiseen kuin liikekiinteistöjen kustannustehokkaaseen ylläpitoon.

Kun tarvitset paikallista ja luotettavaa kumppania kiinteistöhuoltoon, ota yhteyttä niin rakennetaan tarpeisiisi sopiva ratkaisu.

Tule Tampereelle taloyhtiöpäättäjien tapaamispaikkaan 15.-16.5.

Mitkä ovat yhtiökokouksen puhuttavimmat aiheet? Entä miten sähköautojen lataus hoidetaan taloyhtiössänne? Miten säästäisit rahaa, mutta nostaisit samalla asunto-osakkeesi arvoa? Näihin ja moniin muihin kysymyksiin saat vastauksen Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksessa 15.-16.5.2019. Messut ovat avoinna keskiviikkona klo 10-18 ja torstaina klo 10-16.

Nähdään tapahtumassa, olemme mukana osastolla 611.

Tapahtumassa on tarjolla runsas kattaus kiinteistöalan palveluita sekä useita mielenkiintoisia seminaariaiheita. Tutustu ohjelmaan tästä ja rekisteröidy ilmaiseen tapahtumaan tästä.

Saat lisätietoja Tiia Suontaustalta.

Porilainen J&H Talohuolto Oy osaksi Kotikatua

Kuvassa vasemmalta Kotikadulta Otto Tarkiainen ja Sakari Pietilä, J&H Talohuollosta Heli ja Jorma Haapasaari

Kotikatu Group Oy on hankkinut J&H Talohuolto Oy:n osakekannan 30.4.2019.

”J&H Talohuolto on hyvin hoidettu yritys, jossa on erittäin osaava henkilökunta. On hienoa saada heidät osaksi Kotikatua,” toteaa Kotikadun operatiivinen johtaja Sakari Pietilä. Kauppa vahvistaa entisestään Kotikadun maantieteellistä kattavuutta. Kotikadun toiminta-alue kattaa pääkaupunkiseudun, Pirkanmaan, Jyväskylän, Oulun ja jatkossa myös Porin.

”Nykyaikainen kiinteistönhuolto vaatii monipuolista osaamista niin työntekijöiltä kuin yritykseltäkin,”  toteaa J&H Talohuollon toimitusjohtaja Jorma Haapasaari. ”Olemme aina panostaneet kehittämiseen ja kaupan myötä mahdollisuutemme kehittyä ja sitä kautta palvella asiakkaitamme entistä monipuolisemmin vahvistuvat. Saamme toimintamme tueksi lisää tietotaitoa Kotikadun ammattilaisilta.” Haapasaari jatkaa.

J&H Talohuolto Oy toimii jatkossakin omana yhtiönään ja sen koko henkilökunta jatkaa kaupan jälkeen yhtiön palveluksessa samoissa tutuissa rooleissa kuin tähänkin saakka. ”Tutut tekijät jatkavat ja varmistavat, että työt tehdään kuten aikaisemminkin: ripeästi, ammattitaidolla ja laadukkaasti,” jatkaa Haapasaari.

Kaikki yhteystiedot säilyvät Porissa ennallaan.

Lisätietoja:
Sakari Pietilä, 050 385 1138, sakari.pietila@kotikatu.fi
Jorma Haapasaari, 0400 963 918, jorma.haapasaari@gmail.com

Jyväskylän Kiinteistöhuolto sulautui osaksi TL-Maintia

Jyväskylän Kiinteistöhuolto Oy sulautui osaksi TL-Maint Oy:tä 30.4.2019. TL-Maint perustettiin vuonna 2002 ja lokakuun lopusta 2018 alkaen yhtiö on ollut osa Kotikatua.

Sulautuminen ei tuo muutosta palveluihimme, niitä tuottavat edelleen tutut tekijät. Sulautumisella ei ole vaikutusta asiakassopimustemme sisältöön eikä sopimuksia tarvitse sulautumisen johdosta päivittää, vaan ne jatkuvat entisin ehdoin vastaanottavassa yhtiössä TL-Maint Oy:ssä.

Jyväskylän Kiinteistöhuollon asiakkaita ja taloyhtiöiden asukkaita on tiedotettu muutoksesta. Uudet yhteystietomme löydät täältä.

Lisätietoja:
Arttu Ojala, aluejohtaja, 020 762 2483, arttu.ojala@tlmaint.fi
Mikko Mäkikyrö, operatiivinen johtaja, 010 270 8026, mikko.makikyro@kotikatu.fi

 

Tampereen seudun kotikatulaiset äänessä

Pirkanmaalla kiinteistönhoidon palvelujen ydin on asumisen helppous. Työssä tähdätään laatuun ja ystävälliseen asiakaspalveluun. Suvi Oksanen on toiminut Kotikatu Tampereella viheralan puutarhurina ja yksikön vastaavana jo yhdeksän vuotta.


– Työssä näkee heti oman käden jäljen. Palkitsevinta on muuttaa pihat kauniiksi ja olla ulkona koko päivä, satoi tai paistoi. Meillä on säänmukaiset varusteet, kertoo Oksanen.

Oksanen vastaa piha-alueiden hoidosta ja töiden organisoinnista Tampereella ja sen lähikunnissa Nokialla, Pirkkalassa, Ylöjärvellä, Lempäälässä ja Kangasalla. Joukossa on sekä sopimuskohteita että yksittäisiä tarjouspyyntöjä.

– Työhön kuuluu niin pensaiden leikkaus, istutusalueiden kitkentä, nurmikon lannoitus kuin kasvien hoito. Kohteena voi olla taloyhtiö, toimisto, omakotitalo tai vaikka kylpylä. Meillä on usein vapaat kädet pihan suunnitteluun, ja sisäkasveja hoidetaan sopimusten mukaan.

Pensasleikkurit, nurmikon ilmaukseen tarvittavat välineet ja muut työkalut otetaan kyytiin kohteen mukaan.

– Suunnittelen päivät niin, ettei tulisi turhaa ajoa. Teen kesätyöntekijöille reittejä valmiiksi, mutta karttapalvelut ovat silti toisinaan tarpeen. Ohjaan kesätyöntekijöitä, ja meillä on hyvä ryhmähenki. Kesän loppuessa on haikea tunnelma.

– Talvella avustan ja opastan kiinteistöhuollossa. Jonkin verran talvellakin karsitaan tykkylumen takia oksia, etteivät ne ole ajoväylien tiellä. Yritän nähdä yrityksen ja toiminnan asiakkaan silmin. Huolehdimme kokonaisuudesta ja kerromme epäkohdista eteenpäin.

Etsitkö sinä laadukkaasti ja tehokkaasti palvelevaa huoltoyhtiötä? Ota meihin yhteyttä, me vastaamme sinulle mahdollisimman pian. 

 

Oulun seudun kotikatulaiset äänessä

Oulunkin leveysasteilla sää vaihtelee, mutta kiinteistönhoitajat ovat tuttuja. Kotikatu Oulu ylläpitää asuintalojen ja muiden kiinteistöjen viihtyisyyttä ja turvallisuutta. Minkälaista työtä arki tuo tullessaan?


Kotikatu Oulu tunnettiin vielä vuoden alussa nimellä Herukan Kiinteistöhuolto. Yritys perustettiin vuonna 1988. Teemu Runtti osti yhtiökumppaninsa kanssa yrityksen vuonna 1995, vasta 19-vuotiaana. Kun Saila Runtti osti yhtiökumppanin osuuden 2013, he jatkoivat perheyrityksenä.

– Kasvu on ollut kiivasta ja 2018 päädyimme myymään yrityksen silloiselle Kh-Kiinteistöpalveluille. Näin yrityksen kehittämiseen tarvittavat voimavarat riittävät ja voimme tarjota asiakkaillemme laajempaa toiminta-aluetta, kertoo Saila.

– Kotikadun avulla voimme tuottaa lisäpalveluita ilman välikäsiä. Asiakkaiden tarpeiden kuuleminen vie meitä oikeaan suuntaan. Saamme tarjonnan vastaamaan kysyntään, lisää Teemu.

Teemun päivä on vauhdikas: kokouksia, kohteissa käyntiä, tarjouslaskentaa, taloudenhallintaa, opastusta ja laskutusta. Saila vastaa asiakaspalvelusta, asiakkaille raportoinnista ja tiedottamisesta sekä toimintojen ohjaamisesta.

– Luon ja kehitän ympäristöä, jossa on jatkuvan kehittymisen tavoite. Parannamme laatua jatkuvasti, jotta saavutamme parhaan mahdollisen asukasviihtyvyyden, kertoo Saila.

Oulussa asiakassuhteilla, tutuilla kasvoilla ja joustavalla yhteistyöllä on merkittävä rooli.

– Pidämme kiinni vakiintuneista käytännöistä vaikka kehitymmekin. Teemme oikea-aikaisia toimintoja motivoituneen henkilökuntamme kanssa, emmekä tuudittaudu siihen, ettei olisi parannettavaa, sanoo Teemu.

 

Etsitkö sinä laadukkaasti ja tehokkaasti palvelevaa huoltoyhtiötä? Ota meihin yhteyttä, me vastaamme sinulle mahdollisimman pian. 

Pääkaupunkiseudun kotikatulaiset äänessä

Kotikadun lupaus ”havaitsemme, hoidamme, huolehdimme” toteutuu asiakkaittemme arjessa ennen kaikkea työntekijöittemme toiminnan kautta. Vahva omistautuminen ja ammattitaito ovat avainasemassa, kun teemme asiakkaittemme asumisesta viihtyisää ja turvallista. Mutta miten tekijät itse työssään viihtyvät ja mitä asioita he työnantajassaan arvostavat?


Helsingin Vallilan, Kallion ja Hermannin alueilla toimivan yksikön vastaavana päällikkönä toimiva Romet Kose viihtyy vastuullisessa työssään hyvin.

– Tykkään siitä mitä teen ja ihan erityisesti siitä, että pystyn itse suunnittelemaan päiväni. Lisäksi yhteenkuuluvuuden tunne on meillä vahva, teemme yhdessä töitä ja autamme toisiamme. Täällä ei jätetä ketään yksin, itse autan aina niin paljon kuin osaan.

Vallilan työporukassa ollaan kiinnostuneita toisten asioista, mikä tiivistää tiimihenkeä.

– Joka aamu istutaan alas, vaihdetaan kuulumisia ja juodaan kahvit yhdessä. Kyllä siinä useimmiten juttua lentää myös kaikesta muusta kuin työasioista.

Kosen mukaan Kotikatu pitää hyvää huolta siitä, että tekijöiden työvälineet ovat kunnossa ja ne ovat laadukkaita ja kestäviä.

– Jos joskus olen tarvinnut jotain, sen hankinta on sujunut helposti. Esimerkiksi viime vuonna lehtienkeräyskauden alkaessa me huomasimme, että meillä ei ole tarpeeksi lehtipuhaltimia. Otin yhteyttä esimieheen ja samana päivänä saatiin uusia koneita käyttöön. Työt tuli hoidettua tehokkaasti ja ajallaan.

Myös työturvallisuusasioista huolehditaan kiitettävästi. Kose on alueensa päällikkönä monelta osin itse vastuussa, että työturvallisuussäädöksiä ja -ohjeita noudatetaan arjessa.

– Tärkeintä on pitää silmät auki. Liikun päivän aikana paljon meidän kohteissa ja seuraan, että työntekijät toimivat turvallisesti ja käyttävät välineitä ja laitteita oikein.

Vaihteleva työ ja luotettava työnantaja

Vuoden 2018 heinäkuussa Kotikatu Vallilaan siivoojaksi tullut Ariin Asson arvostaa työssään ennen kaikkea vaihtelevuutta.

– Vaikka me siivoojat noudatamme työssämme vakiintunutta kiertävää viikko-ohjelmaa, on jokainen työpäiväni silti erilainen. En ehdi kyllästyä ja koko ajan tulee eteen uusia juttuja.

Asson pitää Kotikatua luotettavana ja työntekijänsä huomioivana työnantajana.

– Voin olla varma siitä, että palkka tulee tilille aina ajallaan. Minun ei tarvitse ihmetellä ja kysellä palkan perään. Lisäksi esimiehet auttavat ja joustavat, he ottavat huomioon myös työntekijöiden kehitysideoita ja -ehdotuksia. On hienoa, että minulla on mahdollisuus kehittyä työssäni ja lisätä ammattiosaamistani. Nytkin olen töissä oppisopimuksella, työnantajani on tukenut sitä tosi paljon.

Sosiaaliseksi ihmiseksi itseään kuvaileva Asson kertoo työpaikan ilmapiirin olevan mukava ja joustava.

– Viihdyn täällä tosi hyvin. Tämä paikka sopii minun luonteelleni hienosti. Meidän yksikössä on eri-ikäisiä ihmisiä erilaisista taustoista. Sopivan pieni porukka tulee hyvin toimeen keskenään. Aina jos tulee vaikka uusi työntekijä yksikköön, niin aluksi pidetään tutustumishetki. Me olemme vähän niin kuin pieni perhe, Asson nauraa.

Kotikadun lupaus ”havaitsemme, hoidamme, huolehdimme” on Assonin ammatillisessa ajattelussa selkeästi esillä.

– Olen sellainen tyyppi, että haluan tehdä työni hyvin tai sitten en tee sitä ollenkaan. En koskaan halua antaa asiakkaalle tilaisuutta epäillä, että jokin asia olisi jäänyt hoitamatta. Hyvä työn jälki on minulle kunnia-asia.

Etsitkö sinä laadukkaasti ja tehokkaasti palvelevaa huoltoyhtiötä? Ota meihin yhteyttä, me vastaamme sinulle mahdollisimman pian. 

Hei, miten voimme auttaa?

Tehostettu siivous

Yllä oleva kysymys lausutaan useasti Kotikadun 20 paikallisessa asiakaspalvelupisteessä puhelimeen vastattaessa. Ja kyllä, asiakaspalvelua halutaan yhä myös puhelimitse. Tämän todistaa noin 20 000 kuukaudessa saapuvaa puhelua.


– Asiakas voi ottaa yhteyttä meihin monin tavoin. Verkkosivustolla on erilaisia lomakkeita, sähköpostilla voi kysyä asioista, puhelimella tietysti tavoittaa sekä voihan meille tulla käymäänkin, vaikka kasvokkain tapahtuvaa asiakaspalvelua tapahtuu nykyään aika vähän, Kotikadun asiakaspalvelupäällikkö Satu Hannula kertoo.

– Kaikissa kanavissa panostamme asiakaskokemukseen ja hyvään palveluun. Hymy kuuluu äänestä!

Paikallisesti paremmin

Kun asukkaalle tai isännöitsijälle tulee vastaan kysymyksiä kiinteistöpalveluihin liittyen, on mukavaa saada langan päähän ihminen, joka tietää, mistä puhutaan. Persoonattomille, toisella paikkakunnalla vastaaville call centereille voi olla hankalaa alkaa kertoa vaikka ”siitä pihan korkeimmasta puusta”. Puheluun vastaava henkilö ei automaattisesti myöskään tiedä edellisen yön lumipyrystä.

– Olemme erityisen ylpeitä palvelumme paikallisuudesta. Meillä on jo 20 asiakaspalvelupistettä eri puolilla Suomea, Satu Hannula kehaisee.

– Myös vaihdepalvelut ovat omissa käsissämme, eikä niitä ole ulkoistettu muualle. Vaihdekin tietää alueet ja välittää asiat eteenpäin oikealle paikallisyksikölle. Kotikadun valttina on paikallinen palvelu riippumatta siitä, minkä kanavan asiakas valitsee. Yhteydenotot ohjautuvat jopa samalle asiakaspalvelijalle tai ainakin samaan toimistoon, jolloin tiedot kohteesta ovat käden ulottuvilla.

– Meillä ollaan tuttuja keskenään; henkilöstömme tietää kiinteistöt ja tuntee alueen työntekijät. Me olemme lähellä!

Kehitetään tulevaisuuden palvelua yhdessä

Puhelimen ohella sähköposti on Kotikadun pääasiointikanava. Sähköpostin ja verkkolomakkeiden etu on yhteydenoton mahdollistaminen ajasta ja paikasta riippumatta. Asiakaspalvelukanavat muuttuvat huimaa vauhtia uusien sukupolvien myötä.

– Kehitämme asiakaspalveluamme koko ajan. Tulevaisuudessa tulee variaatioita palvelukanaviin. Nuoremmille pitää tarjota palvelureitti, joka tuntuu helpolta ja omalta, Hannula visioi tulevaa.

– Digitaalisuus on jo nyt tärkeässä roolissa, ja sen merkitys kasvaa jatkuvasti. Digitaalinen asiakaspalvelu vaatii työntekijältä uusia taitoja perinteisten lisäksi.

Kotikatu kehittääkin sisäistä koulutusohjelmaa asiakaspalvelijoilleen vastaamaan alati muuttuviin tarpeisiin.

– Lisäksi luotamme täsmäkoulutukseen ja hyvään perehdytykseen. Mahdollisuuksien mukaan menemme paikan päälle ja katsomme yhdessä asiat, jotka tuntuvat haasteellisilta, Hannula kertoo.

Etsitkö sinä taloyhtiöllesi paikallisesti palvelevaa huoltokumppania? Ota yhteyttä, niin palaamme asiaan mahdollisimman pian.